Vedenie vozidla si od vodičov vyžaduje vysokú úroveň koncentrácie. Väčšinu času potrebujú mať dobrý rozhľad na vozovku, aby dokázali zhodnotiť podmienky premávky. Situácia sa však môže zdramatizovať (najmä u používateľov progresívnych šošoviek), keď potrebujú meniť zaostrenie zraku medzi vozovkou, prístrojovou doskou a zrkadlami. To znamená v situáciách, v ktorých je absolútnym základom dynamické videnie.
V rámci štúdie sledovania pohľadu/zraku, ktorá sa uskutočnila v spolupráci s inštitútom FKFS*, sme identifikovali potreby zrakového poľa vodičov:
- 97 % zaznamenaného času sledujú vozovku.
- 2 % zaznamenaného času sledujú prístrojovú dosku.
- 1 % zaznamenaného času menia zaostrenie pohľadu medzi zrkadlami.
*Výskumný ústav automobilových konštrukcií a motorov Stuttgart (FKFS) je nezávislý ústav, ktorý spolupracuje s Univerzitou v Stuttgarte. Ústav FKFS bol založený v roku 1930 a stal sa jedným z najväčších a najdôležitejších inštitútov v oblasti automobilových konštrukcií, ktorý spolupracuje s najznámejšími výrobcami automobilov a ich dodávateľmi. Ďalšie informácie nájdete v technickej dokumentácii k riešeniu ZEISS DriveSafe.