Anatómia odtieňa: Mykita a Bernhard Willhelm – Franz

Všetko, čo ste vždy chceli vedieť o slnečných okuliaroch, ale na čo ste sa nikdy neopýtali

Okamžite ich rozpoznáte – obľúbené doplnky známych osobností, absolútna nevyhnutnosť. Aký je však príbeh produktu FRANZ? Nahliadnite za oponu značky MYKITA – značky, ktorá stojí za kultovými slnečnými okuliarmi.

Produkt FRANZ ste si už možno všimli na stránkach módnych publikácií, filmov, komerčných časopisov alebo dizajnových blogov. FRANZ – produkt navrhnutý nemeckým avantgardným módnym dizajnérom Bernardom Willhelmom spolu so značkou výrobcu okuliarov MYKITA je značkový ľahký kovový rám s úchvatnými zrkadlovými šošovkami leteckého typu. Teraz máte šancu získať ďalšie informácie o úchvatnej kolekcii limitovanej edície MYKITA.

MYKITA & Bernhard Willhelm

Nemecký dizajnér Bernard Wilhelm, uznávaný pre svoje farebné, odvážne a energické kolekcie pre mužov aj ženy, je známy tým, že rúca hranice a že sa jeho myseľ neorientuje iba na oblečenie. Pri značke MYKITA budeme znova svedkami Bernhardovho výtvoru.

Spoločnosť MYKITA, ktorú v roku 2003 založila skupina štyroch ľudí (Philipp Haffmans, Harald Gottschling, Daniel Haffmans a Moritz Krueger) a ktorá sídli v Berlíne, neustále zvyšuje latku v oblasti okuliarov. Predstavili veľmi inovačný a funkčný dizajn: jednoduché konektorové pripojenia, vďaka ktorým sú komplexné spájkované spoje a skrutkové pripojenia zbytočnosťou, sú spojené s ľahkým rámom vyrezaným z nehrdzavejúcej ocele a preloženej do požadovanej formy. Ručne vyrábané rámy MYKITA sú špičkovými slnečnými okuliarmi a okuliarmi na predpis.

Rozhovor so spoločnosťou MYKITA

Stretli sme sa s Philippom Haffmansom, vedúcim oddelenia dizajnu spoločnosti MYKITA, a Xeniou Degerovou, riaditeľkou oddelenia marketingu a PR.

Bernhard Willhelm je pomerne búrlivá osoba a spoločnosť MYKITA je známa čistým a jasným vzhľadom. Čo vás vlastne spája?

Philipp Haffmans: Podobne ako Bernard Willhelm sa neorientujeme iba na trh s okuliarmi. Okrem biznisu existuje aj ďalší svet a spolu s ľuďmi, ako je Bernhard, je jednoduché túto hranicu prekročiť. To je miesto, v ktorom sa začína zábava.

Ako sa začala táto spolupráca?

Xenia Deger: Od Bernharda sme dostali e-mail. Pýtal sa, či nemáme záujem o spoluprácu na prípravu okuliarov na jeho šou AW09, ktorá sa výnimočne konala v Berlíne, a nie v Paríži, kde sa koná bežne. Je prirodzené, že sme mali veľký záujem o spoluprácu s Bernhardom, pretože si vážime jeho prácu a sme veľkými fanúšikmi pomerne bláznivého „sveta Bernharda Willhelma“. Keď nám poslali kolekciu a tému (lyžiarske kolekcie zo 70. rokov), boli sme nadšení. Naše kreatívne myšlienky sa okamžite naštartovali. Potom už išlo všetko veľmi rýchlo: za čas kratší ako 2 mesiace sme pripravili vzorovú kolekciu.

Čo vás počas spolupráce s Bernhardom Willhelmom najviac stimulovalo?

Philipp Haffmans: Práca Bernharda Willhelma a Jutty Krausovej vyčnieva z tradičného módneho cirkusu. To, čo je absurdné, je v ich svete normálne. Vďaka tomuto pohľadu na svet bola samotná spolupráca nekomplikovaná a jednoduchá. Žiadne nekonečné diskusie o detailoch sa nekonali.

Čo bolo inšpiráciou pre produkt FRANZ?

FRANZ – MYKITA a Bernhard Willhelm
FRANZ – MYKITA a Bernhard Willhelm

Philipp Haffmans: Lyžovanie a umenie slalomu, hrdinské zjazdové lyžovanie po strmých svahoch a neohrození skokani na lyžiach z roku 1976, v ktorom sa konala zimná olympiáda v Innsbrucku, poskytovali inšpiráciu pre kolekciu pre mužov, navrhnutú Bernhardom Willhelmom. Posledná uvedená inšpirácia vlastne ani nepredstavovala kolekciu lyžiarskeho oblečenia, ale niečo, čo Bernhard Willhelm považuje za „obnažený hybrid“, ktorý zdôrazňuje obidva atribúty: látku a štýl. Keďže premýšľal aj nad doplnkom k jeho lyžiarskym odevom, spojili sme sily a prezentovali sme tri modely zrkadlových slnečných okuliarov. Výsledkom je trio rámov z plechu v štýle „aviator“: Modely FRANZ, SEPP a LUKE. Model FRANZ sa inšpiroval legendárnym zjazdárom Franzom Klammerom a bol po ňom aj pomenovaný.

Povedzte nám trochu viac o procese tvorby dizajnu modelu FRANZ.

Philipp Haffmans: Expanzívny, ale umiernený dizajn predstavuje vedomý odkaz na nedostatky minulých výrobných postupov. Vtedy ešte technológia presného laserového rezania neexistovala. Preto pôsobia niektoré štýly pomerne robustne. Použitím našich výrobných metód sa tento vzhľad transformuje do súčasnosti a prostredníctvom neho sme vytvorili nový dizajnérsky jazyk.

Protislnečné šošovky v modeli FRANZ pochádzajú od spoločnosti Carl Zeiss Vision. Ako tvoria šošovky súčasť výrobného procesu a aký je ich vplyv na finálne slnečné okuliare? Táto vec pripomína problém kuraťa a vajca: premýšľate nad konkrétnou farbou šošovky špecifického modelu alebo máte hlavu plnú iba krásnych protislnečných šošoviek a hovoríte si: „Špička, inšpirujúce, v slnečných okuliaroch to bude vyzerať dokonale. Hneď začínam s dizajnom!“?

Philipp Haffmans: V rámci tejto kolekcie zohrával výber šošoviek podstatnú úlohu. Je to ako so závesom – zrkadlové okuliare v podstate zakrývajú tvár používateľa. Nejaký čas trvalo, kým sa tento vzhľad vrátil späť na výslnie. Práve vtedy, keď nám Bernard Willhelm zatelefonoval, sme o tomto probléme diskutovali . A keď prišiel s nápadom na zimné olympijské hry, perfektne sa to k nim hodilo. Nápad s horami vniesol do našich myslí ďalšie obrazy, napríklad Reinholda Messnera zdolávajúceho Mount Everest. Pre extrémne svetelné podmienky tvorili zrkadlové okuliare súčasť ochranného vybavenia. Znamená to, že jedna vec súvisela s druhou, čoho výsledkom boli masívne zrkadlové okuliare typu „aviator“. Mimochodom, ďalší štýl ALOIS, ktorého dizajn má rovnaký charakter, tvar a formu, doplnil túto edíciu. Tento štýl charakterizujú extrémne farebné kombinácie, ako napríklad žiarivá zelená so zeleným zrkadlovým efektom alebo hnedá s jemným hnedým zrkadlovým efektom.

Model FRANZ získal ocenenie ako ikonický doplnok vo filme Sex v meste 2. Spomedzi tisícov módnych položiek je model FRANZ jedinou položkou, ktorú vidíme všade: Sarah Jessica Parkerová nosí model FRANZ na plagáte k filmu a v traileri. Ako sa model FRANZ ocitol na nose Sarah Jessiky Parkerovej? Bola Patricia Fieldová, dizajnér kostýmov v tomto filme, v kontakte s vami alebo to bol nejaký druh radostného prekvapenia?

Xenia Deger: Od produkčného oddelenia spoločnosti Warner Brothers sme dostali e-mail s otázkou, či by sme nechceli byť dodávateľom okuliarov do filmu. Sarah Jessica Parkerová nosí v súkromnom živote náš model HEATHER. Samozrejme, že sme o to mali záujem! Poslali sme im rámy, ktoré nosí SJP, a tie sa objavili aj vo filme – predstavili sme ich v najnovšej ukážke. Okrem toho zbadala počas tlačového dňa s našou PR agentúrou v Paríži Patricia Fieldová model FRANZ a vyžiadala si ho vo všetkých farbách spolu so špeciálnou farbou – striebornou. Boli sme nadšení a poslali sme ich. Počas prvého dňa snímania (v septembri 2009) sme zistili, že zlatý model FRANZ použili počas prvej nasnímanej scény! Fantastické.

Philipp Haffmans: Pri zostavovaní charakteru Carrie vo filme Sex v meste 2® mala Patricia Fieldsová v mysli konkrétny obraz: bielu a zlatú. Biely odev dopĺňajú zlaté topánky, zlatý náhrdelník, zlatá spona Chanel a zlaté slnečné okuliare Mykita. Myslím, že vtedy nebola na trhu obľúbenejšia snímka ako táto.

Spoločnosť MYKITA sa môže pochváliť novou a vzrušujúcou spoluprácou: spolupracovali ste napríklad s dizajnérom Bentom Angelom Jensenom zo spoločnosti Herr Von Eden alebo s Mariosom Schwabom. Je nejaký nový projekt, o ktorom nám môžete poskytnúť informácie?

Xenia Deger: Radi spolupracujeme s inými dizajnérmi, keďže takáto spolupráca rozširuje obzory a prináša nové nápady a zábavné výsledky. Spolu s Romainom Kremerom sme práve vymysleli rám, ktorý však viac pripomína prilbu – model YURI. Tento model má namiesto šošoviek malá priezorové otvory.

Philipp Haffmans: … a keď sa ľudia ako Lady Gaga radi maskujú predmetmi, ako sú tie, o ktorých sme už hovorili, je to ešte väčšia sranda.

Môj zrakový profil Určite si svoje osobné vizuálne návyky a nájdite riešenie vo forme individuálnych šošoviek.
Nájdite si optika spoločnosti ZEISS vo svojom okolí

Súvisiace články

Jednoduchosť a elegancia: Okuliarové rámy LINDBERG a protislnečné šošovky ZEISS – letný hit Tím LEPŠIEHO VIDENIA sa porozprával s výrobcom rámov LINDBERG o tom, prečo sú slnečné okuliare LINDBERG také špeciálne.

Životný štýl + móda 16. 10. 2017

Tags:

Tieto okuliarové rámy majú veľký náskok Ktoré rámy sú tento rok moderné? A k čomu najviac pristanú?

Životný štýl + móda 16. 10. 2017

Tags:

Miniatúrna štýlová príručka s veľkou perspektívou: okuliare a móda – neporaziteľný tím Pomocou nasledujúcich tipov získate očarujúci vzhľad na každú príležitosť

Životný štýl + móda 16. 10. 2017

Tags:

Okuliare odrážajú charakter človeka Výber okuliarov nepredstavuje iba splnenie formálnych kritérií – je to aj vec typu

Životný štýl + móda 16. 10. 2017

Tags:

Súvisiace produkty