O spoločnosti ZEISS
ZEISS je medzinárodná popredná technologická spoločnosť pôsobiaca v odvetviach optiky a optoelektroniky. V predchádzajúcom fiškálnom roku vygenerovala skupina ZEISS ročné tržby v celkovej výške vyše 8,8 mld. eur vo svojich štyroch segmentoch Technológia výroby polovodičov, Priemyselná kvalita a výskum, Lekárska technológia a Spotrebiteľské trhy (stav: 30. september 2022).
ZEISS vyrába a distribuuje pre svojich zákazníkov vysoko inovatívne riešenia pre priemyselnú metrológiu a zaistenie kvality, riešenia v mikroskopii pre vedy o živote a výskum materiálov a lekárske technologické riešenia na diagnostiku a liečbu v oftalmológii a mikrochirurgii. Názov ZEISS je tiež synonymom celosvetovo poprednej litografickej optiky, ktorá sa používa v odvetví výroby čipov pri výrobe polovodičových súčiastok. Je celosvetový dopyt po značkových produktoch ZEISS určujúcich trendy, ako sú šošovky okuliarov, fotoaparátov a ďalekohľadov.
S portfóliom zameraným na perspektívne oblasti, ako sú digitalizácia, zdravotná starostlivosť a inteligentná výroba a so silnou značkou definuje ZEISS technológie budúcnosti a svojimi riešeniami neustále posúva ďalej svet optiky a pridružené oblasti. Značné, udržateľné investície spoločnosti do výskumu a rozvoja vytvárajú základ pre úspech a ďalší rozvoj technológie a líderstva ZEISS na trhu.
S vyše 38 000 zamestnancami pôsobí ZEISS aktívne na celom svete v takmer 50 krajinách približne so 60 spoločnosťami zameranými na predaj a služby, 30 výrobnými pracoviskami a 27 vývojovými pracoviskami. Sídlo spoločnosti, ktorá bola založená v roku 1846 v Jene, je v nemeckom Oberkochene. Carl Zeiss Foundation, jedna z najstarších nadácií v Nemecku, ktorej posolstvom je propagovať vedu, je jediným vlastníkom holdingovej spoločnosti Carl Zeiss AG.
ZEISS Vision Care
ZEISS Vision Care je jedným z celosvetovo hlavných výrobcov okuliarových šošoviek a oftalmologických nástrojov. Táto oblasť patrí do segmentu Spotrebiteľské trhy a vyvíja a vyrába produkty pre celý hodnotový reťazec okuliarov, ktoré sa globálne distribuujú pod značkou ZEISS.
Politika ZEISS
Politika ZEISS opisuje chápanie značky ZEISS v nasledujúcich kľúčových témach:
- ZEISS ako značka, produkty a spokojnosť zákazníkov
- zamestnanci, zdravie a bezpečnosť a
- dodržiavanie a sociálna zodpovednosť
- externé vzťahy, partneri a dodávatelia
- ochrana životného prostredia a energetickej účinnosti
- neustále zlepšovanie procesov a stanovenie cieľov
Dodržiavanie je základnou zložkou a riadi všetky naše činnosti súvisiace s podnikaním a naše správanie.